Урок – вікторина до Міжнародного дня птахів «Ми у світі не одні, наші друзі – перелітні птахи»

День-птахів

Мараховська Тетяна Анатоліївна,

завідуюча бібліотекою

Бершадської ЗОШ І – ІІІ ст. №3

 

Урок – вікторина до Міжнародного дня птахів

«Ми у світі не одні, наші друзі – перелітні птахи»

Мета:   поповнення знань учнів про роль птахів в природі і житті людини;

             представлення про природоохоронну діяльність;

             розвивати пізнавальні інтереси учнів;

             виховувати бажання  допомагати, ставитися до пернатих друзів      

             бережливо;

             закладати основи екологічної свідомості і культури.  

Обладнання: плакати і малюнки  на  відповідну тему

Хід заходу

I.       Організаційний момент.

•        Добрий день! Ось дзвінок сигнал подав

До роботи час настав

Так і ми часу не гаймо,

І урок свій починаймо

Весела, гарна й кучерява

Маленька дівчинка Весна

Біжить, сміється, сіє трави,

І пісня ллється голосна.

II.      Мотивація діяльності.

– Діти, погляньте за вікно – з кожним днем стає все тепліше і зовсім скоро до нас разом із приходом весни повернуться її перші провісники –  перелітні птахи.

 З давніх – давен, за українськими традиціями, птахів закликали співочими весняними закликаночками. Отож пропоную нам разом заспівати закликаночку – прикликати весну:

Пташок викликаю з теплого краю,

Летіть , соловейки, на нашу земельку,

Спішіть , ластівоньки, пасти корівоньки!

Разом із приходом весни враннішні жайворонки принесли нам тему нашого уроку – ««Ми у світі не одні, наші друзі – перелітні птахи». Дана тема є особливо актуальною, адже незабаром, 1 квітня  Україна та світ відзначають Міжнародний день птахів.

1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція про охорону птахів, тому цей день – 1 квітня є Міжнародним днем птахів, але ми закликаємо вас пам’ятати про охорону птахів не тільки в цей день, а завжди.  

Скажіть, будь ласка, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІII.      Основний зміст роботи.

1.      Бесіда.

Яка прекрасна наша Батьківщина! У будь-яку пору року! А оживляють її птахи.

–        Яких птахів ви знаєте?

–        Які з них перелітні?

–        Які зимуючі?

–        Чому птахів потрібно берегти?

–        Чи потрібно допомагати птахам взимку?

–        Як ви допомагаєте взимку птахам?

–        Чи є у вас годівнички?

–        Яку їжу ви туди клали?

А давайте уявимо себе птахами – вільними і закритими у клітці.Зустрілися якось дві пташки, і почали розмовляти одна з одною. Скажіть, що відчуває вільна пташка, а птах у клітці?

Але птахи не тільки прикрашають наше життя. Вони – перші помічники людини в боротьбі за високий урожай полів і садів.

2.      Календар птахів.

Ми відзначаємо дуже багато свят: 8 березня, 9 травня, дні наших народжень. А чи знаєте, ви діти, що кожна пора року пов′язана з птахами? За народним календарем кожна пора року пов′язана з птахами.

22 березня – Свято сороки. З тіста пекли жайворонків та пригощали друзів та знайомих.

8 травня – приліт співочих птахів.

15 травня – Борисів день, солов’їне свято (починають співати солов’ї)

29 червня – на Тихона, птахи замовкають, а солов’ї співають до Петра (12 липня).

13 вересня – Купріянів день, журавлиний відліт.

12 листопада – Зіновія, свято синичок.

14 листопада – Кузьминки, перше зимове свято; на кузьминки справляли півневі іменини.

І це далеко не все.

3.      – Усі народи любили птахів і склали про них безліч казок. Українська народна казка «Лисичка та журавель» про розумного журавлика, який перехитрив лисичку. Українська народна казка «Лебідь, щука і рак», де тварини не змогли працювати разом. Українська народна казка «Котик і півник», де котик рятував неслухяного півника. Російська народна казка «Гуси-лебеді», де злі гуси вкрали хлопчика.У казці Г.Х. Андерсена «Дюймовочка» розповідається продівчинку, яка врятувала ластівку. А потім ластівка врятувала Дюймовочку.                                                               

2. Конкурсні завдання.

На своїх крилах птахи несуть весну. І сьогодні, діти, у нас важливе завдання – на своїх крилах перелітні птахи принесли нам свої запитання. А щоб вправно на них відповідати – ми маємо як команда працювати. Діти, пропоную вам розділитися на дві команди «Соловейків» і «Жайворонків».Нагадаю правила роботи в команді:

1.Перемагає команда, яка швидше впоралася із завданням.

2. Правило «Піднятої руки»

– Конкурс «Пташині турботи»

Отож, отримуйте перше пташине завдання і дайте відповідь на запитання.

2017-03-30_20-15-27– Конкурс «Заплутані прислівя»

Поки птахи летіли – їх північні вітри зустріли і заплутали друге наше завдання. Швидше їм допомагаймо, вірно прислів’я поскладаймо.

багато пташок, Де там комашок. мало

дзьобик. Маленька та пташка, гострий

ллють. Ранні   пташки а  пізні  росу п'ють,  слізки  

журавель    у    небі. синиця    в жмені,    Краще ніж

Логічні завдання у формі пазлів

Щоб знати, як птахам допомагати, потрібно складні завдання вміти розв’язати. Слідуючий конкурс на логіку і на швидкість. Отож, почали!

2017-04-08_23-40-22

Що буде з вороною, коли їй виповниться 7 років?

(Піде восьмий)

Двічі родиться, а раз умирає. Хто це?

(Курча)

Чи може страус назвати себе птахом?

(Ні, так як він не вміє говорити)

Летіла зграя качок: дві попереду, дві позаду, одна посередині і три в ряд. Скільки їх всього?

(Три)

Що станеться із чайкою, якщо вона скупається у червоному морі? (Нічого)

В якій клітці не тримають ні птахів, ні звірів?

(у грудній клітці)

– Конкурс «Продовж риму»

Ішла весна-красна
У синій хустинці.
Несла весна – красна
У скрині гостинці.

Принесла і вам завдання –

Вигадати гарне римування.

2017-03-21_01-23-44 2017-03-30_23-14-45

– Гра «Загадка-відгадка»

***                              

Привітала нас піснями із весною

І живе з нами під стріхою одною. (Ластівка)

*** 

Маленький хлопчик у сірій свитинці

По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

*** 

Ось хатина, в ній – Співак

Як цю пташку звати…(Шпак)

Стрекотуха білобока

Звуть усі її …(Сорока)

*** 

Не лікар, а дерева лікує.

З дерева лунає звук:

*** 

Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

***   

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

***

Довгі ноги  – довгий ніс.

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.(Лелека)

***

В хазяйстві я господар,

Воджу череду пташок,

Вранці рано вас розбуджу –

Дасте проса кушільок.(Півень)

***

Швидко скрізь цей літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

***

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі.(Сова)

 

ІІІ. Підведення підсумків уроку.

Всі ви справжні молодці гарно працювали. Із завданнями птахів ви проблем не мали. Отож, вітаємо обидві команди. Кожна команда отримує справжню пташину грамоту за гарні знання про пташине життя. Ви – справжні молодці!

Наостанок давайте разом з вами підведемо підсумок уроку, зіграви у гру «Вихваляночки»

2017-03-30_20-18-38

Ось і підійшло до завершення наше свято, сподіваюсь, що ви почули багато цікавої і корисної інформації, яка вам знадобиться у житті в гармонії з природою. А щоб про птахів кожен з нас пам’ятав вітерець нам пташині побажання передав:

Нехай теплий вітер проблеми здуває,

Добробут і мир у сім’ю завітають,

Хай перші квітки

гарний настрій дарують,

Нехай кожну мить

в житті барви вирують!


Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *